Beschrijving
Gasklephuis met gashals voor 2.0 HDI RHR 100kw-motoren
Gasklep 2.0 HDI Peugeot 9662306480 0345E9 is een origineel onderdeel met elektrische bediening ontworpen voor 2.0 HDI RHR 100 kW-motoren in Citroën- en Peugeot-auto’s. Het zorgt voor een correcte regeling van de hoeveelheid lucht die in de motor wordt gevoerd, wat de prestaties, het brandstofverbruik en de rokerigheid beïnvloedt. Het is geschikt als reserveonderdeel bij problemen met stationair draaien, vermogensverlies of motorfoutmeldingen gerelateerd aan de inlaat.
Dit onderdeel is bedoeld voor moderne 2.0 HDI dieselmotoren, waarbij de gasklep een belangrijk onderdeel is van het inlaatsysteem, uitlaatgasrecirculatie (EGR) en vaak ook het motoruitschakelsysteem. Een goed functionerende gasklep zorgt ervoor dat de motor soepeler loopt, schoner verbrandt en kan de levensduur van andere componenten, zoals de EGR-klep of de turbo, verlengen.
Technische informatie:
Fabrikant: PSA / Citroën / Peugeot
Model: 2.0 HDI RHR 100 kW (geselecteerde Citroën- en Peugeot-modellen)
Productcodes: 9662306480, 0345E9
Overige nummers: 0345F0
Motortype: 2.0 HDI (RHR, 100 kW)
Locatie: motorinlaat – gasklephuis
Besturing: elektrisch (elektronisch gestuurde servomotor en positiesensor)
Toepassing: luchtstroomregeling, EGR-functieondersteuning, soepele motoruitschakeling
Het typische gebruik van dit onderdeel is voor Citroën C5, Citroën C5 X7, Citroën C8, Peugeot 307, Peugeot 407 en Peugeot 807 voertuigen met de 2.0 HDI RHR-motor, waar het vaak wordt gezocht op originele nummers 9662306480, 0345E9 of 0345F0.
Installatieaanbevelingen:
– Controleer vóór de montage het kleplichaam en de connectoren op mechanische schade.
– Let op de reinheid – de inlaatleiding, de afdichtingsoppervlakken en het gebied rond de klep moeten vrij zijn van vuil en afzettingen van olie en roet.
– Gebruik altijd de juiste pakking of vervang deze door een nieuwe om valse luchtinlaat te voorkomen.
– Sluit de elektrische connector pas aan nadat het onderdeel mechanisch stevig is bevestigd, dit voorkomt dat de bedrading onder spanning komt te staan.
– Draai de schroeven gelijkmatig vast volgens de gebruikelijke procedures, idealiter met een momentsleutel volgens de aanbevolen waarden van de voertuigfabrikant.
– Na installatie is het raadzaam om de gashendel te initialiseren/aan te passen met behulp van diagnostiek, zodat de regeleenheid zijn positie correct leest.
– Controleer na voltooiing van de montage de dichtheid van de inlaatverbindingen en voer een proefrit uit, controleer het stationair toerental, de gasrespons en eventuele foutcodes in de ŘJ.









