Beschrijving
Gasklephuis met gashals voor 2.0 HDI RHR 100kw-motoren
Gasklep 2.0 HDI Peugeot 9646846380 0345F0 is een origineel onderdeel bedoeld voor dieselmotoren 2.0 HDI, typisch met de aanduiding RHR met een vermogen van 100 kW. Het is een compleet gasklephuis met een inlaatopening, die zorgt voor een correcte regeling van de hoeveelheid lucht die in de motor wordt gevoerd en bijdraagt aan een soepele werking, kracht en verfijnde werking bij stationair toerental en bij het uitrollen nadat de motor is uitgeschakeld.
Dit onderdeel is vooral geschikt voor Citroën en Peugeot auto’s met een 2.0 HDI motor, populair bij automonteurs en doe-het-zelvers die zelf hun auto onderhouden. Er wordt vaak gezocht op productnummers, dus hier is een overzicht van de identificatie:
Fabrikant: PSA Citroën Peugeot
Model: 2.0 HDI RHR 100 kW (geselecteerde Citroën- en Peugeot-modellen)
Productcodes: 9646846380, 0345F0, 0345E9
Overige nummers: kunnen variëren afhankelijk van de specifieke fabrikant van de subgroep (bijvoorbeeld verschillende OEM-subvarianten), maar PSA-nummers 9646846380 / 0345F0 / 0345E9 zijn belangrijk
De gasklep speelt bij deze motoren een belangrijke rol bij het reguleren van de luchtstroom naar de inlaat, werkt samen met het EGR-systeem en heeft invloed op de rookontwikkeling, het verbruik en de werking van de motor. Foutcodes bij stationair draaien, schokken, slaapstand of inlaatcontrole komen vaak voor bij een defect gaspedaal.
Dankzij een goed functionerende gasklep kan de 2.0 HDI-motor optimale prestaties en een lager verbruik realiseren, wat essentieel is voor zowel het dagelijkse gebruik als voor de betrouwbaarheid op lange reizen. Een gebruikt origineel onderdeel van een auto met hetzelfde concept is in de meeste gevallen een betere keuze dan goedkope, niet-originele vervangingsonderdelen, die mogelijk een kortere levensduur hebben of een slechtere dichtheid en nauwkeurigheid van de regeling.
Installatieaanbevelingen:
Controleer vóór installatie de afdichtingsoppervlakken van de klep en de inlaat en vervang indien nodig de afdichtingen. Maak bij het vervangen het gebied rondom de inlaat zorgvuldig schoon, zodat er geen vuil in de motor komt. Sluit de elektrische connector pas aan nadat de demper volledig in de inlaat zit, draai de schroeven gelijkmatig vast volgens het door de motorfabrikant aanbevolen aanhaalmoment. Na montage is het raadzaam om de basisafstelling en aanpassing van de demper middels diagnose uit te voeren, eventueel opgeslagen foutcodes te verwijderen en een proefrit uit te voeren om de juiste werking te controleren.









